14 maj 2009

Första dagen på APU

Idag var första dagen på APUn här hos socialdemokraterna. Jag började med att träffa Carina som visade mig lite vad som händer denna vecka och hon gav mig även lite uppgifter jag ska göra. Sedan gick vi och tog en kopp kaffe och träffade resten av personalen. Efter kaffet åkte jag och Lenita till Sunderbyns folkhögskola där hon pratade lite om det kommande EU-valet, (fick även en tankeställare själv). När vi kom tillbaka började jag med lite av uppgifterna som Carina gett mig och snart är det väl dags att gå hem.

Att praktisera här var roligare och intressantare än vad jag hade trott. Jag trodde att jag bara skulle få sitta och lyssna på en massa möten eller liknande hela dagarna, men istället fick jag uppgifter att göra och jag fick låna en dator som jag jobbar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar