28 oktober 2009

Spännande med kongress!

Många viktiga frågor ska upp,bla. frågan om välfärden,friskolor och vinst.

Jag tycker bestämt att man INTE ska tjäna pengar på Vård,Skola och Omsorg! Jag bör tillägga att jag själv är ordförande för en mycket välfungerande friskola som är en av norrbottens äldsta (kanske den äldsta) och vi har aldrig tagit ut någon vinst.

Jag tycker att vi ska vara öppna för alternativa kooperativa-och intrepenadlösningar men,tycker att vinsterna ska begränsas. Jag har läst DN:s artikelserie som kartlagt just privata vårdbolags vinster och det är ju riktigt ruggigt!

I Haparanda har vi under den gångna helgen haft utbildningshelg för AK:s medlemmar. Trots att jag offrade en tentaplugg-helg var det verkligen värt det! Det är så givande att träffa alla partikollegor, vi är tillsammans så rika på erfarenheter och kunskaper,härligt!

Partimötena är och ska vara öppna för allas åsikter, ung som gammal.erfaren som icke-erfaren, Allas tankar och åsikter är lika mycket värda!
Helgen påbörjades med en tänkvärd föreläsning i Ideologi av Bengt Matti, startar upp många tankar, det som jag särskilt bär med mig därifrån är: Representativ representation och mod,till att spela rent-säga vad man tycker.

Lycka till alla kongress-ombud!

// Lena K G- Haparanda AK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar